måndag 21 februari 2011

Pages 1 and 2 / Sida 1 och 2

Every month until the summer I'm going to make one page for a mini. (One page with front and back!) I'll base it rather losely the monthly page of "The Heritage Album" of Following the Papertrail. The pages may change more before I assemble the whole project!

Varje månad, ända tills sommaren, kommer jag att göra två sidor till ett minialbum. (En chipboard-sida med framsida och baksida = 2 sidor!) Jag kommer att basera det jag gör, ganska löst, på månadens sida av "The Heritage Album" från Following the Papertrail. Sidorna kan komma att ändras mer innan jag sätter samman slutresultatet!











































Mini album: Alfalfa Sprout by Punky Sprouts (special edition without premade holes and with 3 silver coloured rings).
Paper: "linen" and "muslin" from the Curio Collection by Basic Grey.
Embellishment: Velvet Hydrangeas - Maroon by Petaloo, reindeer diecut (Sizzix die), swirl (from Sizzix die with swirl and bird), Tim Holtz Ornate Plate, Ribbon Leaves Brown from May Arts.
Materials: black Dymo strips, Washi Tape "Numbers" Brown, Rock Candy Cracklepaint, Picket Fence Cracklepaint, Glossy Accent, stickers from the Curio collection by Basic Grey, Distress Ink Black Soot and Walnut stain, silver coloured beads, Fimo Clay.

---

Minialbum: Alfalfa Sprout från Punky Sprouts (specialupplaga - utan förstansade hål och med 3 silverfärgade ringar).
Papper: "linen" och "muslin" från Curio serien som är tillverkad av Basic Grey.
Dekorationer: Velvet Hydrangeas - Maroon från Petaloo, hjort diecut (Sizzix), krumelutt (från en Sizzix die med krumelutt och fågel), Tim Holtz Ornate Plate,  Brunt band med löv från May Arts.
Material: svart Dymo remsa, Washi Tape "Numbers" brun, Rock Candy Cracklepaint, Picket Fence Cracklepaint, Glossy Accent, klistermärken från Curio serien (Basic Grey), Distress Ink Black Soot och Walnut stain, silverfärgade prälor, Fimolera.





4 kommentarer:

  1. Ooooo, köpte du kittet???? Jag hade tyvärr inte råd den här gången. Kanske nästa gång. Jag väntar med spänning på bilder min vän! :)

    SvaraRadera
  2. Nej, jag köpte inte hela kittet, jag tyckte också det var lite för dyrt denna gång. (Och jag behöver inga instruktioner - för jag gör som jag gör i alla fall! Jag är totalt omöjlig när det gäller att göra som det står, åtminstonne när det gäller dekorering!)
    Jag hade redan en del av de listade dekorationerna, en del tyckte jag var onödigt för jag har liknande saker, men jag köpte i alla fall papprena, Petaloo-blommorna och Alfalfa Sprout-miniboken från Scrapadabado.

    Jag har naturligtvis gjort HELT annorlunda än de andra!
    Jag hoppas att resultatet är ok... Men kom ihåg nu att jag är nybörjare! :)

    SvaraRadera
  3. WOOOOW! Det ser inte nybörjaraktigt ut nånstans kan jag säga!!! Såååå himla fint...

    SvaraRadera
  4. Awwww!!!!
    Vilken kommentar!!!
    Tack, tack, tack, tack, tack! :)

    SvaraRadera