söndag 18 september 2011

"Old" Steampunk Journal



FOR quite some time I've had this photo album almost done... I know: Just do it! Well, now I did. The difference between this photo album and my previous notebook from an older post, is that this one has black pages, it's bigger in size and thicker. If you magnify the pictures (-Please do!) you'll see much more details... On this one I used Perfect Pearl Mist (blue smoke and forever green) as well... I discovered that if you make a bigger metal area, like this book (5.5 x 8.5") you have to add more details and more colour shades to make it still interesting! I am not sure really why it is like that, but I guess it has to do with the fact that the eye always perceives bigger objects/areas different than small...

---

JAG har haft det här albumet på gång ganska länge... det var bara att sätta ihop det. Men ni vet hur det är, rätt som det är så får man annat att göra och det där sista blir inte gjort... förens nu! Skillnaden mellan det här fotoalbumet och min aluminiumtape-anteckningsbok (som jag publicerat tidigare) är att denna har enbart svarta sidor, är större och tjockare. Om man förstorar bilderna (Gör det!) så kommer ni att se att detta album har mycket mer detaljer. Jag upptäckte nämligen att om man gör en större bok så måste man ha mer detaljer och mer färgnyanser för att inte ögat ska tycka att den blir platt och ointressant. (Den här boken är 5.5 x 8.5 tum.) Jag är inte helt säker på varför det är så, men det borde ha att göra med det faktum att ögat alltid uppfattar större objekt och ytor annorlunda än små...



















2 kommentarer:

  1. sååå snyggt!! jag älskar den där gamla rustika rustnings effekten ;) idag bär bilen över till biltema. jag har använt upp min metalltejp och måste köpa ny :D

    SvaraRadera